Onsterfelijke oneliners
Bruno Vanspauwen
21 x 21, 150 blz., 18,50 euro

Bruno Vanspauwen (1959) is twintig jaar actief in de sector van reclame en communicatie. Vanuit de professionele achtergrond is hij vetrouwd met de noodzaak en de moeilijkheid van het kort verwoorden van boodschappen.

Oneliners leveren vaak een essentiele bijdrage tot het commerciele succes van merken en bedrijven. Maar ook op andere terreinen hebben ze een belangrijke rol gespeeld: in de media, politiek, geschiedenis, kunst, filosofie, wetenschap...

Ze hebben complexe boodschappen duidelijk gemaakt voor een breed publiek, soms ook de publieke opinie geemotioneerd en opgehitst.

Sommige zijn uitgegroeid tot het symbool van een tijdsgeest, hebben ideeen van mensen veranderd, of zelfs een plaats in de geschiedenis veroverd.

Je pense donc je suis. Less is more.Ich bin ein Berliner. I have a dream. No future. Stop een tijger in je tank.

Bruno Vanspauwen heeft een eigenzinnige selectie van oneliners gemaakt, en bespreekt ze stuk voor stuk in hun historische, maatschappelijke of commerciƫle context.

Hij is tevens auteur van Waarom reclame niet werkt (2001), De miljoenen van De Morgen (2002) en De reclamejomgens (2003).