Boezemboeken
Jan Flamend
14 x 21 cm, 242 blz., 18,50 euro

Wat ga ik nu weer lezen?

Iets geestigs, iets diepzinnigs, iets spannends, iets leerrijks? Wie wijst me de weg in het bos van de duizenden boeken? Wie helpt me een keuze te maken tussen al die titels die zo veelbelovend klinken? Aan welk boek ga ik mijn kostbare tijd schenken?

Ga ik voor een onverbiddelijke bestseller als De naam van de roos van Umberto Eco, voor een everseller als Heer van de vliegen van William Golding, of een steadyseller als Hilaria van Kees van Kooten? Het moeten geen bekende auteurs zijn als Ben Elton, Adrian van Dis, Raymond Chandler of Sue Townsend, het mogen ook onbekende parels zijn, als Het mooist vond ik haar mond van Nadia Fusini, of De verlichte ziel van Aryeh Stollman.

Boezemboeken , de nieuwe essaybundel van Jan Flamend is jouw gids in boekenland. Boeiende en vlot geschreven beschouwingen over die boeken die je aan de borst mag drukken, als een boezemvriend.